Odpowiedzi

2010-03-18T19:26:10+01:00
Przekatne w rombie przecinają się pod kątem prostym i w połowie,
dlatego z Twierdzenia Pitagorasa obliczymy połowę długości drugiej przekatnej.

Dane:
a=13cm
d1=24cm
d2=?

1/2d2 =x przyprostokatna
1/2d1=y=12 cm przyprostokatna
a przeciwprostokątna
^2 do kwadratu

a^2=y^2+x^2
13^2=12^2+x^2
169=144+x^2
x^2=169-144
x^2=25
x=pierwiastek z 25
x=5cm

d2=2*x=2*5=10 cm
Odp.
Druga przekątna ma długość 10cm.
pozdrawiam:)
Brat tłumaczyl nie wiem czy dobrze;P
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-18T19:29:27+01:00
BOK ROMBU-C 13cm
PRZEKĄTNA 12CM-b
szukane-a

a2 + b2=c2

a2+ 12cm= 13cm [wszystko do kwadratu]

a2+ 144cm= 169 cm
a2 = 169 -144
a2=25cm
a= <pierwiastek>z 25
a=5
5 razy 2<>bo długość przekątnej jest podwójna>
przekątna =10cm
odp przekątna teggo rombu wynosi 10 cm
;)

odp
2010-03-18T19:30:37+01:00
A=13 cm
d1=24cm
d2=?
Przekątne w rombie przecinają się pod katem prostym i w połowie, więc z Twierdzenia Pitagorasa obliczymy połowę drugiej przekątnej.
1/2d2=x
1/2d1=1/2*24=12 cm

a^2=x^2+(1/2d1)^2
13^2+x^2+12^2
169=x^2+144
x^2=169-144
x^2+25
x=5

a=13 cm
d1=24 cm
d2=2*x=2*5=10cm
Odp.
Druga przekątna ma długość 10 cm.
pozdrawiam:)