Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T20:32:28+01:00
2010-03-18T20:37:15+01:00
Narysuj równoległobok i wpisz do środka romb.
dorysuj przekątne równoległoboku - powstaną cztery trójkąty podobne do siebie a w każdym z nich kwadrat. (załóżmy że ma bok a). Boki trójkąta znamy bo to połowa przekątnych czyli 9 i 11.
(11-a)/a=a/(9-a)

Z powyższej proporcji otrzymujemy
(11-a) (9-a)=a*a
99 - 11a - 9a + a*a=a*a
99-11a-9a=0
99=20a / :20
a=4,95

LICZĘ NA NAJLEPSZY
40 4 40