Wśród pasażerów jadących z Marcinowic do Goscinca przez Zosino 20% miało bilety ulgowe. w Zosinie wysiadło 40 osób, w tym 6 z biletami ulgowymi. Do Gosicina dojechali wszyscy pozostali, w tym 30% z biletami ulgowymi. Ile osób rozpoczęło podróż w Marcinowicach?

Pilne.!!!!!!

2

Odpowiedzi

2010-03-19T10:46:45+01:00
X-ilość osób rozpoczęło podróż w Marcinowicach
1/5x-6=3/10 (x-40)
2/10x-6=3/10x-12
2/10x-3/10x=-12+6
-1/10x=-6 /*-10
x=60
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T11:06:08+01:00
Dane:
x-ilość osób rozpoczęło podróż w Marcinowicach
rozwiązanie:
0,2x-6=0,3 (x-40)
0,2x-6=0,3x-12
0,2x-0,3x=-12+6
-0,1x=-6 /*(-10)
x=60
:))
1 5 1