1) skąd pochodzi nazwa rośliny nagonasienne ?


2) Odpowiedz dlaczego drzewa iglaste w przeciieństwie do liścistych , są bardziej wrażliwe na zanieczyszczenia powietrza .

Z góry dzieX za rozwiązanie

PILNE!!!
Klasa 1 gim. ,, Puls Życia " - Biologia
podręcznik str. 103 ćwiczenie 1 , 5
PILNE !

2

Odpowiedzi

2010-03-18T19:37:09+01:00
1.
dlatego, ze nasiona roślin nagonasiennych nie tworzą się wewnątrz zalążni (jak u okrytonasiennych), ale powstają na tzw. łuskach nasiennych osadzonych na osi i często podpartych łuskami wspierającymi oraz tworzących struktury zwane szyszkami.

2.poniewaz drzewa lisciaste zrzucaja na zime liscie i jakby te zanieczyszczenia nie utrzymuja sie w nich, a iglaste raczej nie traca igiel i zanieczyszczenia sie w nich utrzymuja przez wiele lat i niszcza drzewo :)

Napisałam... ale nie wiem czy to dobrze
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T19:41:15+01:00
1.Odporność nieswoista zwalcza czynniki chorobotwórcze bez konieczności ich rozpoznawania a odporność swoista działa tylko na konkretne czynniki chorobotwórcze
2.Ponieważ atakuje on limfocyty z grupy T które są odpowiedzialne za rozpoznawanie antygenów.
PROSZĘ BARDZO JAK COS TO PISZ MOGE POMÓC MIAŁEM 5 z bioli :PP