Książki Ali stoją na trzech półkach. Na drugiej półce jest o 15 książek mniej niż na pierwszej i 2 razy więcej niż na trzeciej. Na pierwszej i trzeciej półce jest razem 2 razy więcej książek niż na drugiej. Ile książek ma Ania.

Zadanie pochodzi z rozdziału "Równania i nierówności".

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T19:39:41+01:00
X - książki na I półce
x - 15 - książki na II półce
0,5 (x - 15) - książki na III półce

x + 0,5 (x - 15) = 2 (x - 15)
x + 0,5x - 7,5 = 2x - 30
1,5x - 7,5 = 2x - 30
22,5 = 0,5x
x= 45-na I półce

x-15=30-na II półce

0,5*(45-15)=0,5*30=15-na III półce

45+30+15=90

Odp.: Ala ma 90 książek.
  • smer
  • Początkujący
2010-03-18T19:40:19+01:00
1Półka X+15
2Półka X
3Półka 1/2x

x+15+1/2x=2*x
x+1/2x+2x=-15
-1/2x=-15|/(-2)
x=30

ODP:Na pierwszej półce jest 45ksiażek,
na drugiej 30, a na trzeciej jest 15.
Ala ma 90 ksiażek.