Oblicz udział % wodoru siarki i tlenu w 1 cząsteczce kwasu siarkowego VI(kwas z akumulatora chyba..:D)


Mcz H2SO4=2*math+1*mats+4*mato=2*1u+1*32u+4*16u=2u+32u+64u=98u


%H matH/MczH2SO4*100%=(działania i wynik)

%S matS/MczH2SO4*100%=(działania i wynik)

%O (i to nie wiem)


Thx z góry

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T19:40:31+01:00
MH2SO4 = 2u + 32u + 64u = 98u

% H 98u-100%
2u - x
x =2*100 /:98
x=2,04 %

%O 98u-100%
64u - x
x= 64u*100% /:98u
x= 65,30 %

% S 98u-100%
32u - x
x= 32u*100% /:98u
x=32,65 %

Proszę ;)
1 5 1
2010-03-18T19:43:19+01:00
Kwas siarkowy (VI) H₂SO₄

najpierw obliczam masę molową H₂SO₄; wynosi ona 98g/mol

i teraz obliczam masę molową wodoru, tlenu i siarki

-mamy dwa wodoru, czyli ich masa molowa wynosi 2g/mol
-mamy jedną siarkę, czyli jej masa molowa wynosi 32g/mol
-mamy cztery tleny, czyli ich masa molowa wynosi 4*16g/mol =64g/mol

teraz robię proporcję i wyliczam ;)

wodór:

98g- 100%
2g- x
x= 2,04%

siarka

98g- 100%
32g- x
x=32,65%

tlen

98g- 100%
64g- x
x=65,31%
1 5 1