Odpowiedzi

2010-03-18T19:47:15+01:00
A)prostokątny równoramienny
czyli
1 kąt ma na pewno 90°
czyli na 2 pozostałe zostaje 90°
jest on równoramienny czyli muszą byc to 2 równe kąty
czyli 90/2=45°
b)równoramienny
1) mogą byc 2 kąty po 66°
czyli na 3 zostaje 48°
2) 66° i 2 równe przy ramionach
180-66=144
144/2=57
28 3 28
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T19:49:18+01:00
A) Jakie miary mają kąty w trójkącie prostokątnym równoramiennym ? (wszystkie obliczenia)

trójkąt prostokątny więc kąt prosty-90 stopni
skoro równoramienny to:
180-90=90
skoro dwa takie same kąty to:
90:2=45

b) Jeden z kątów w równoramiennym ma miarę 66°. Jakie miary mają pozostałe dwa kąty ? ROZPACZ DWA PRZYPADKI.

skoro równoramienny to przy podstawie ma dwa takie same kąty: 66 stopni*2=132 stopnie
trzeci kąt będzie równy: 180-132=48 stopni

II przypadek
jeśli w wierzchołku będzie miał 66 stopni to przy podstawie będzie miał takiej samej miary więc:

180-66=114 stopni

114:2=57 stopni
43 4 43
Dzienki
Popek Kell Albani
Dziękije pizdo
Pizsa
Bardzo dziękuję :D
2010-03-18T19:57:09+01:00
1.a) Jakie miary mają kąty w trójkącie prostokątnym równoramiennym ? (wszystkie obliczenia)
b) Jeden z kątów w równoramiennym ma miarę 66°. Jakie miary mają pozostałe dwa kąty ? ROZPACZ DWA PRZYPADKI.

a) suma katow w trojkacie= 180stopni
trojkat prostokatny ja nazwa mowi ma kat prosty=90st.
trojkat rownoramienny, czyli ma oba pozostale katy rowne.

180-90=90
90:2=45st
katy w tym trojkacie to: 90, 45, 45

b) 1opcja-
suma katow w trojkacie= 180stopni
1-kat 66st trojkat rownoramienny, czyli ma dwa katy takie same
180-66=114
114:2 =57
katy maja miary: 66, 57, 57

2-opcja

trojkat rownoramienny, czyli ma dwa katy takie same
66+66=132
180-132=48
katy maja miary: 66, 66, 48

oczywiscie przy katach dopisz stopni



7 4 7