Na zaraz potrzebyje bardzo pilne i prosze zrobic to dobrze bo dlatego tyle pkt daje .:D
rozwiaz równania :
y-2/3+1/15-2y+5/3=8+4y/5

2(x-3)=12

3(x+3)=2(x-4)+x+1

6x=3

2,1-0,3x=0,4x

4x-3=3x+5

-6(x+1)=24

3x+0,6=0,2-2x

0,2xx+0,3=-0,5



3

Odpowiedzi

2010-03-18T19:57:32+01:00
Y-2/3+1/15-2y+5/3=8+4y/5

y-2y+4y/5=8+2/3-1/15-5/3 /*15
15y-30y+12y=120+10-1-25
-3y=104 /:(-3)
y=34,(6)

2(x-3)=12

2x-6=12
2x=12+6
2x=18 /:2
x=9

3(x+3)=2(x-4)+x+1

3x+9=2x-8+x+1
3x-2x-x=-8+1-9
0=-16
Brak rozwiazania

6x=3

6x=3 /:6
x=1/2

2,1-0,3x=0,4x

-0,3x-0,4x=-2,1
-0,7x=-2,1 /:(-0,7)
x=3

4x-3=3x+5

4x-3x=5+3
x=8

-6(x+1)=24

-6x-6=24
-6x=24+6
-6x=30 /:(-6)
x=-5

3x+0,6=0,2-2x

3x+2x=0,2-0,6
5x=-0,4 /:5
x=-0,08

0,2xx+0,3=-0,5

0,2x=-0,5-0,3
0,2x=-0,8 /*5
x=-4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T19:58:18+01:00
Y-2/3+1/15-2y+5/3=8+4y/5

2(x-3)=12
2x-6=12
2x=18
x=9

3(x+3)=2(x-4)+x+1
3x+9=2x-8+x+1
0=-16
równanie sprzeczne

6x=3
x=1/3

2,1-0,3x=0,4x
-0,7x=-2,1
x=3

4x-3=3x+5
4x-3x=5+8
x=8

-6(x+1)=24
-6x-6=24
-6x=30
x=-5

3x+0,6=0,2-2x
5x=-0,4
x=2/25

0,2x²+0,3=-0,5
0,2x²=-0,8
x²=-4
brak rozwiązań w zbiorze liczb rzeczywistych
2010-03-18T20:09:26+01:00
Y- 2/3 + 1/15 - 2y+ 5/3= 120+ 4y/5 / * 15
15y - 10 +1 - 30y + 25 = 120 + 12
-15y - 12y = 120 - 16
-27y = 104
y = - 3 23/104

2(x-3)=12
2x-6=12
2x = 12+6
2x= 18
x= 9

6x=3
x= 3/6
x=1/2

2,1 - 0,3x = 0,4x
2,1 = 0,4x + 0,3x
2,1 = 0,7x
x= 2

4x - 3= 3x+5
4x - 3x = 5+3
x = 8

-6(x+1) = 24
-6x - 6 = 24
-6x = 30
x= -5

3x + 0,6 = 0,2 - 2x
3x + 2x = 0,2 - 0,6
5x= - 0,4
x = -0,08

0,2x+0,3 = - 0,5
0,2x= - 0,5 - 0,3
0,2x = - 0,8
x = -4