Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T19:50:29+01:00
A=10cm
d=a√2=10√2
½d=5√2cm= r okręgu opisanego


r okręgu wpisanego=½a=½ z 10cm=5cm
5√2-5=5×1,41-5=7,05-5=około 2,05cm
promień ten jest dłuższy o około 2,05cm
1 5 1
2010-03-18T19:52:59+01:00
Promień okregu opisanego na kwadracie to polowa przekatnej kwadratu czyli
d/2= a√2/2= 10√2/2=5√2

Promien okregu wpisanego w ten kwadrat to polowa dlugosci boku więc 5 cm , zatem 5√2 -5= 2,07 cm