W klasie IIa dwudziestu uczniów pisało klasówkę. Piątki i szóstki dostało w sumie 9 osób.Czwórki dostało o 20% osób mniej niż piątki. Trójki dostało o 25%więcej osób niż szóstki. Tylko jedna osoba dostała dwójkę i jedna osoba jedynkę.
a)ile osób dostało szóstki?
b)ile osob dostało trójki?
c)oblicz średną ocen całej klasy.
Ma wyjść w
a) 4
b)5
c) 4,15

2

Odpowiedzi

2009-10-27T15:03:50+01:00
20 uczniow -100%

9 osob - 5,6
1 osoba -2
1osoba -1
_____
11osob

zostaje 9 osob

3ki- -25% wiecej osob niz 6tki
4ki - 20% osob mniej niz 5tki

jesli przyjmiemy,ze bylo pięc 5 i cztery 6 to:

4osoby -6
4 - 100%
1 - 25%

4*1 = 5 (Było pięć 3)

5osob - 100%
X osob - 20%
100 : 20 = 5 5:5 =1
1osoba - 20%

5-1 = 4 <Byly cztery 4>

__________
6tki - 4
5tki- 5
4ki- 4
3ki-5
2ki-1
1ki-1

6+6+6+6+5+5+5+5+5+4+4+4+4+3+3+3+3+3+2+1 /20 = 4.15
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-27T15:12:29+01:00
20-tyle osob ma klasa
x-piatki
y-szostki
0,8x (100%x-20%x=80%x=0,8x)-czworki
1,25y(100%y+25%y=125%y=1,25y)-trojki
2-lacznie jedynki i dwojki

x+y=9

x+0,8x+y+1,25y+2=20

1,8x+2,25y+2=20
y=9-x
1,8x+2,25(9-x)+2=20
1,8x+20,25-2,25x+2=20
-0,45x=-2,25/:(-0,45)
x=5-tyle piatek
5+y=9 wiec y=4 -tyle szostek
0,8*5=4-tyle czworek
1,25*4=5-tyle trojek
(6*4+5*5+4*4+5*3+2*1+1*1):20=4,15
2 4 2