Pan Kowalski obliczył, że w ciągu pięciu wypraw do lasu jego rodzina uzbierała 15kg grzybów. Wszystkie grzyby zostały ususzone. Wiedząc, że podczas suszenia grzyby tracą przeciętnie 0,94 swojej wagi, oblicz, ile będą ważyły zebrane grzyby po wysuszeniu. Wynik podaj w dekagramach.

3

Odpowiedzi

2010-03-18T19:53:52+01:00
1kg=100dag
15kg=1500dag
1500 x 0,94=1410dag
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T19:55:10+01:00
15kg = 1500dag
1500dag * 0,94 = 1410 dag
Odp. Grzyby po wysuszeniu będą ważyć 1410 dag.
2 5 2
2010-03-18T19:59:50+01:00
15kg ×100=1500dag
1500×0,94=1410dag
1410dag
Odp. Grzyby będą warzyć 1410 dag.
1 5 1