Zadania Geometryczne Równania i Nierówności

W pewnym trójkącie równoramiennym kąt między ramionami ma miarę o 33* mniejszą niz kąt przy podstawie. Oblicz miary kątów tego trójkąta.

Obliczena:
α+β+γ=180*
α=x
β=x
γ=x-33*=180*

Kto dokączy obliczenia...

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T19:56:33+01:00
X=kąt przy podstawie
x-33=kąt między ramionami

2x+x-33=180
3x=180+33
3x=213
x=213:3
x=71= kąty przy podstawie
71-33=38 stopni ma kąt miedzy ramionami
2010-03-18T19:57:24+01:00
X-kąt przy podstawie
x-33 - kąt między ramionami

x+x +(x-33)=180
x+x+x-33=180
3x=213
x=71 kąt przy podstawie
71-33=38 - kąt między ramionami