Proszę o pomoć zadanie z matematyki!
zadanie 1
Rabata kwiatowa ma kształt prostokąta którego jeden bok jest dwa razy dłuższy od drugiego, a obwód wynosi 24cm. Jakie wymiary ma ta rabata kwiatowa?
zadanie 2
Na wycieczkę pojechało trzy siódme liczby uczniów uczestniczących w wycieczce. Ile chłopców pojechało na wycieczkę?
zadanie 3
Sala gimnastyczna ma następujące wymiary dł. 50m. szer. 30m. oblicz jej wymiary w skali 1:5000
Bardzo proszę zadanie bardzo ważne!

3

Odpowiedzi

2010-03-18T19:58:38+01:00
Zad. 1
24=2a+4a
24=6a
a=24/6
a=4

wymiary: 4x8

zad.3
50x30=1500
1500x5000=7500000


drugiego nie wiem ;P
2010-03-18T20:01:28+01:00
1) x - krótszy bok
2x - dlugi bok
2x+4x=24 6x=24 x=4
2)nie prawidłowa treść
3) 50m=5000cm :5000= 1cm=10mm
30m=3000cm:5000= 3/5cm =6/10 cm= 6mm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T20:04:54+01:00
Zad.1
x- bok krótszy
2x - bok dłuższy
2x+2(2x)=24
2x+4x=24
6x=24 / :6
x=4
Wymiary to: 4cm, 8 cm, 4 cm, 8 cm.
Zad. 2
Za mało danych!
Zad. 3
1cm-5000cm
1cm-50m

1cm-50m
x cm - 30m

50x=30 /:50
x=30/50=0,6
Wymiary sali w skali 1:5000 to : 1cm i 0,6cm