W lesie państwo Kowalscy odpoczywali na ogrodzonej polanie. Polana miała kształt trapezu o podstawach 300m i 200m oraz wysokości pięciokrotnie mniejszej niż krótsza z podstaw. Jaka jest powierzchnia tej polany?
Wynik podaj w a - czyli Arach ;)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T19:58:39+01:00
A=200
b=300
h=?

h=a/5
h=200/5
h=40

P=(a+b)*h/2
P=(200+300)*40/2
P=20000/2
p=10 000 m²=100arów
7 4 7
2010-03-18T20:00:09+01:00
A-300m
b-200m
h(wysokosc)-200:5=40m
P trapezu=1/2(a+b)*h
p trapezu=1/2(200+300)*40
p trapezu=1/2*500*40
p trapezu=250*40=10000m(kwadratowych)=100arow
3 5 3
  • Użytkownik Zadane
2010-03-18T20:02:18+01:00
200/5=40
P= ((300+200)*40)/2=(500*40)/2=20000/2=10000 m2
10000m2 /100a=100a
Odp.: Powierzchnia tej polany to 100a
2 5 2