Odpowiedzi

2010-03-18T20:04:20+01:00
Zapora wodna może być postawiona dla różnych celów:

ochrona przeciwpowodziowa
rezerwuar i pozyskanie wody
walory rekreacyjne


Natomiast negatwyami są :

zatrzymywanie mechanicznego trybu zycia niekrorych zwierząt żyjaćch w wodzie
podnosi niekeiedy poziom wody co powoduje ubagnienie terenu i niszczenie roślin nie przygotowanych na ten aspekt


2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
  • ja3
  • Początkujący
2010-03-18T20:11:00+01:00
Przykładem będzie zapora w Nidzicy

Negatywne skutki tej zapory :

-zmiana środowiska i otoczenia.

-Powstanie zapory spowodowało że powstało wielkie jezioro w miejscu gdzie kiedyś płyneła rzeka więc zmieniły się gatunki zwierząt np: w rzece mieszkało dorzo szczupaków a jezioro zdominowały klenie.

-No i taki kawał betonu nie wygląda za ładnie.

Pozytywne:
- na takiej zaporze można postawić min elektrownie wodną.

-taka tama łączy dwa końce jeziora więc pełni rolę mostu.

-Zabezpieczenie pobliskich miast przed wylaniem rzeki.
1 4 1