Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T20:04:47+01:00
A) x-wiek Maćka
4x- wiek Doroty
4x+2=3(x+2)
4x+2=3x+6
x=4
4x=16
Odp. Maciek ma 4 lata, a Dorota 16 lat
b)
x-ilość lat, które muszą upłynąć aby Dorota była dwa razy starsza od Maćka
16+x=2*(4+x)
16+x=8+2x
x=8
Odp. Za osiem lat Dorota będzie dwa razy starsza od Maćka.


2 5 2
2010-03-18T20:05:33+01:00
A) Dorota ma 16 lat a maciek 4 lata
b)
2 1 2