Z Abramowa i Bemowa wyjechały jednocześnie naprzeciw siebie dwa samochody. Prędkość samochodu z Abramowa wynosiła 90km/h, a samochodu z Bemowa - 120km/h. Po ilu godzinach jazdy samochody się mineły, jeżeli odległość między miastami wynosi 840km?

Odpowiedź szybko PLISSSS!!!!!!!!!!!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T20:05:33+01:00
Razem w ciągu godziny pokonają
90km+120km=210km
teraz dzielimy długość trasy przez to co przejadą w godzinę
840km/210km=4 h
i otrzymujemy odpowiedż w godzinach
2010-03-18T20:05:53+01:00
S1+s2=840
v1*t +v2*t = 840
90t+120t=840
210t=840
t=4

po 4h
2010-03-18T20:06:07+01:00
Względem siebie zbliżają się z prędkością 90km/h+120km/h=210km/h =v
s=840km
t=?
v=s/t
t=s/v
t=840km / 210km/h=4h
1 5 1