Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T13:26:04+01:00
W tym utworze śmierć jest przedstawiona jako przerażajaca postać.
Jest to naga kobieta przepasana tylko kawałkiem materiału. Jej ciało jest w stanie rozkładu, skóra na twarzy przybrała barwe żółta, reszta jest blada. Z twarzy odpadł jej kawałek nosa a z oczodołów wypływa krew. Głowe ma przewiązana chusta aby utrzymać ją na miejscu. Nie ma warg i zgrzyta obnażonymi zębami. Jest bardzo chuda. W reku trzyma kosę. jej widok jet upiorny.
1 5 1
2009-10-28T15:04:42+01:00
ŚMIERĆ- trup kobiety w stanie rozkładu "chuda,blada,żółte lice", "upadł ci jej koniec nosa", "z oczu płynie krwawa rosa" nie było warg u jej gęby" ( to są cytaty opisujące śmierć w tym utworze)
CECHY ŚMIERCI:
- śmierć jest potężna,ma władzę nad człowiekiem(Mistrz może ją tylko prosić o wyjaśnienie pewnych zjawisk)
-śmierć ma większą moc nad ludżmi złymi,którzy dopuszczają się czynów występnych i w ten sposób lekceważą perspektywę życia wiecznego
-jest sędzią,katem, egzekutorem praw,otwiera drogę do wieczności,ale jest potworna,niesie zniszczenie,będzie też na sądzie ostatecznym tylko Chrystus zwyciężył śmierć co dało ludziom poczucie nadzieji.
(NAPEWNO NIE Z INTERNETU BRAŁAM TO NA LEKCJI W SZKOLE)
1 5 1