Droga z dworca na stare miasto wynosi 4½ km. O której godzinie dotrzesz na Stare Miasto, jesli wyruszysz o godzinie 9.30 i poruszasz się z srednią prędkością 3 km/h? Podaj obliczenia. napewno wytypuję najlepszą za najlepsze obliczenia i odpowiedź

3

Odpowiedzi

2010-03-18T20:18:28+01:00
Prędkość 3km na godz
4,5-3=1,5 km
wiec predkosc 3 km na pol wychodzi 30 min

1h+o,5h=1,5

więc dojdzie o 11 :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T20:18:46+01:00
1 h = 3km
30 minut = 1,5 km
Łącznie = 1h 30minut = 4,5km

9:30 + 1h 30 minut = 11:00

Odp. Na stare miasto dotrę o 11:00.
2010-03-18T20:22:45+01:00
Mamy do pokonania 4,5km
3kilometry poruszając się prędkością 3km/hzrobimy w godzine
czyli przez pół godziny zrobimy 1,5kilometra
3km=1h
1,5km=0,5h
1h+0,5h=1,5h
Będziemy się poruszać półtorej godziny
9:30+1,30=11:00

odp:Na Stare Miasto dotrzemy o godzinie 11.