Hormonem który przygotowuje organizm do gwałtownego wysiłku jest:
a) tyroksyna
b) adrenalina
c) glukagon
d) insulina

Zapis charakterystycznych zjawisk elektrcznych zachodzą w mózgu to:
a) elektrokardiogram
b) elektroencefalograf
c) elektroencefalogram
d) elektrokardiograf

Wspólczulny układ nerwowy odpowiada m.in. za nastepujące czynności:
a) rozkurczanie oskrzeli, rozszerzanie źrenic, przyśpieszenie czynności serca
b) zwęźanie źrenicy, hamowanie wydzielania śliny, przyśpieszenie czynności serca
c) rozszerzenie źrenicy, zwężanie oskrzeli, hamowanie wydzielania śliny
d) przyśpieszenie czynności serca, kurczenie pęcherza moczowego


Plzz, odpowiedzcie <jeśli umiecie na te 3 pytania >
Daje Najlepszą ! ; )

2

Odpowiedzi

2010-03-18T20:20:45+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T20:21:44+01:00
1. Hormon który przygotowuje organizm do gwałtownego wysiłku jest adrenalina.

2. a)

3. odp. b)