Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T15:47:56+01:00
-pozywienie dla ludzi i zwierzat
-uzyznia glebe

8 1 8
2009-10-27T16:25:52+01:00
Grzyby wykorzystywane do produkcji chleba, ciast, wina i piwa były pierwszymi mikroorganizmami zaangażowanymi w procesy biotechnologiczne. Niektóre grzyby jadalne uprawiane są na skalę handlową, inne – zbierane przez grzybiarzy w lesie – są cennym składnikiem potraw. Wartość odżywcza grzybów jest niewielka, zawierają one jednak wiele różnych soli mineralnych i witamin, dorównując pod tym względem warzywom. Użytek kulinarny grzybów opiera się głównie na ich wartościach smakowych i zapachowych. Pewne gatunki drożdży stanowią paszę dla zwierząt domowych.
13 3 13