Odpowiedzi

2010-03-18T20:31:26+01:00
Sód-Na
l.atomowa-23
l.protonów-11
l.elektronów-11
nr okresu-3
nr grupy-1

węgiel-C
l.atomowa-12
l.protonów-6
l.elektronów-6
nr okresu-2
nr grupy-14

cynk-Zn
l.atomowa-65
l.protonów-30
l.elektronów-30
nr okresy-4
nr grupy-12
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T20:34:03+01:00
Sód - Na
liczba atomowa - 11
liczba masowa - 23 (22,99)
okres - 3 (czyli 3 powłoki elektronowe)
nr grupy - 1 (czyli jeden elektron walencyjny) (elektron walencyjny to elektron znajdujący sie na ostatniej powłoce)
liczba protonów - 11
liczba elektronów - 11
liczna neutronów - 23 - 11= 12 neutronów

węgiel - C
liczba masowa - 12 (12,011)
liczba atomowa - 6
okres - 2 (2 powłoki elektronowe)
nr grupy - 4 (4 elektrony walencyjne)
liczba protonów - 6
liczba elektronów - 6
liczba neutronów - 12 - 6 = 6 neutronów

cynk - Zn
liczba masowa - 65 (65,341)
liczba atomowa - 30
okres - 4 (4 powłoki elektronowe )
grupa - 8 (8 elektronów walencyjnych)
liczba protonów - 30
liczba elektronów - 30
liczba neutronów - 65 - 30 = 35 neutronów

dodałam więcej :))
3 3 3