Odpowiedzi

2010-03-18T20:27:24+01:00
Ten bok gdzie jest kat prosty i kat 60 to jest a pierwiastka z 3 a wiec
a pierwiasta z 3 = pierwiastek z 6 //:pierwiastek z 3
a=pierwiastek z 6 / pierwiastek z 3
uniewymierniamy w wiec
a=pierwiastek z 18 /3
a wiec ten bok gdzie jest kat prosty i 60 stopni to jest a a przeciwprostokatna to jest 2a=dwa pierwiastki z 18 przez 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T20:28:36+01:00
Zgadzam sie ze kąty bedą 90, 60, 30 ale w zadaniu chodzi o dlugosci bokow.

wiec druga przyprostokątna mozna obliczyc z tg 30°

b/√6= tg30°
b/√6=√3/3
3b=√18=3√2
b=√2

c- przeciwprostokatna z tw pitagorasa:

(√6)²+(√2)²=c²
6+2=c²
8=c²
c=2√2