Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T15:18:08+01:00
*proces fotosyntezy dostarcza związków organicznych będących źródłem materii i energii dla wszystkich żywych oirganizmów. Do najważniejszych należą węglowodany i białka
*fotosynteza podtrzymuje w atmosferze stały poziom tlenu, tlen uwalniany w tym procesie jest niezbędny do oddychania dla większości organizmów
*w procesie fotosyntezy zostaje rozkładany dwutlenek węgla tworzący sie podczas oddychania i spalania. Gdyby nie fotosynteza stężenie CO2 stale by wzrastało.
*w procesie fotosyntezy rozkłądana jest też woda z wydzieleniem tlenu. Bez fotosyntezy znaczna część tlenu byłaby uwolniona w wodzie
1 1 1
2009-10-27T18:28:08+01:00
- do wytworzenia energii (proces oddychania)
- do rozmnażania się (wytworzenie odpowiednich organów)
1 5 1