Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T20:35:02+01:00
1.temperatura

2.Nasłonecznienie

3.Pozywienie

4.Zawartość tlenu w wodzie

nasłonecznienie-potrzebne roślinom do wytwarzania pokarmu,im głębiej tym mniej światła

sole mineralne-niezbędne do życia składniki,rosliny pobierają je całą swoja powierzchnią

dwutlenek węgla-niezbędny do wytwarzania pokarmu

tlen-konieczny do oddychania wszystkich organizmów zywych

temparatura-od niej zależne są wszystkie funkcjie

zyciowe:oddychanie,odzywianie,,wzrost,rozmnażanie
8 4 8
2010-03-18T20:37:44+01:00
1. Temperatura- od niej zalezne są wszystkiego funkcje zyciowe (oddychanie, rozmnażanie itp ;P)
2. Nasłonecznienie- potrzebne roslinom do wytwarzania pokarmu
3. Zawartość tlenu w wodzie- konieczny do oddychania wszystkich organizmow.
4.Dwutlenek węgla- niezbędny do procesu fotosyntezy

Pozdrawiam :*
PS: Krótko, zwięźle i na temat ^^
10 3 10
  • ja3
  • Początkujący
2010-03-18T20:40:18+01:00
Czynniki:

Strefa denna : znajdujący się na dnie muł ,żwir i piasek dają schronienie wielu małym organizmom oraz niektórym rybą.

Otwarta toń wodna : niema w niej wielu czynników życiowych aczkolwiek żyje tu większość małych i średnich ryb co daje pożywienie dla drapieżników.

Powierzchnia wody: znajdujące się za niej różnego rodzaju rośliny wodne dają schronienie narybkowi są też miejscem wylęgu np ważek a znajdujące się tu rybki są pożywieniem np.: kaczek i żurawi.
6 3 6