Pewien uczeń zdobył 54 punkty ze sprawdzianu składającego się z piętnastu zadań. Za każdą dobrą odpowiedź dostawał 5 punktów, a za każdą złą lub brak odpowiedzi tracił 2 punkty. Ile zadań rozwiązał prawidłowo?

----
Nie ma to jak nie rozumieć matematyki ;^

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T20:40:58+01:00
Dane:
x-dobrze rozwiązane zadania
y- źle rozwiązane zadania

x+y=15
x*5-y*2=54
x+y=15 I*2
5x-2y=54
2x+2y=30
5x-2y=54
2x+2y+5x-2y=30+54
7x=84I:7
x=12

x+y=15
12+y=15
y=15-12
y=3
odp. Dobrze rozwiązał 12 zadań a źle 3 zadania.
2 5 2
2010-03-18T20:41:25+01:00
2010-03-18T20:52:19+01:00
15 zadań za 5 punktów
15*5=75-max punktów
54 zdobył ...
5-dobrze zrobione zadanie
-2 - źle zrobione zadanie
odpowiedź : Uczeń zrobił 12 zadań dobrze

ja to rozpisałam ..

1+5
2+5
3+5
4+5
5+5
6+5
7+5
8+5
9+5
10+5
11-2
12+5
13-2
14+5
15-2
to wyszło tak że 50 -2=48
48+5=53
53-2=51
51+5=56
56-2=54
1 5 1