Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T20:49:47+01:00
KAMIENISTA(hamada)-bloki skalne pocięte wadi (uedy), czyli suchymi dolinami okresowych rzek; bloki podlegają szlifowaniu, a piasek i żwir wywiewane są przez wiatr; w szczelinach skalnych występują kolczaste zarośla<przykład-Al-Hamada(libia)>
ŻWIROWA(serir)-drobne kamienie i żwir pochodzące z wietrzenia i nanosów rzecznych, zwykle barwy czerwonej<przykład pustynia gibsona w australii>
PIASZCZYSTA(erg)-piaski lotne z licznymi wzniesieniami w postaci ruchomych wydm<przykład Wielki erg(płn.sahara)
PYLASTA(takyr)-osady ilaste przyniesione przez wiatr lub rzeki okresowe; w czasie suszy ił ulega silnemu spękaniu; odparywująca woda powoduje wytrącanie wapieni, gipsu,soli;po deszczach pustynia zmienia się w trzęsowisko<przykład wyżyna irańska>
(na podst.vademecum maturzysty geografie, wyd.operon)
4 4 4
2010-03-18T20:52:39+01:00
Pustynia żwirowa-materiał tych pustyń jest z odłamków skalnych .Występują w Austrii
pustynia kamienista-pokryta odłamkami i okruchami oraz pokryta jest czarną skorupą żelazną
pustynia piaszczysta-jest pokryta zwykle piachem są na nich duże wiatry
Pustynia skalista -pokryta wygładzoną prawie płaską powierzchnią litych skał