Gdy w słoneczny dzień Ania ustawiła się tak, że koniec jej cienia pokrywał się dokładnie z końcem cienia drzewa, okazało się, że Ania stoi 20m od drzewa.
Ania ma 170cm wzrostu, a jej cień miał wówczas 2m. Drzewo, przed którym stanęła Ania, miało wysokość:

Prosze o dokładne obliczenia i wynik :))

2

Odpowiedzi

2010-03-18T20:43:41+01:00
1,7/2=h/20
2h=20x1,7
h=34/2
h=17 [m]
29 4 29
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T20:47:42+01:00

170 cm = 1,7 m - wysokość Ani
h - wysokość drzewa
22 m - długość cienia drzewa
2 m - długość cienia Ani

Korzystamy z twierdzenia Talesa.
h : 22 = 1,7 : 2 |*22
h = 1,7 * 11
h =

Drzewo ma wysokość 18,7 m.
18 3 18