Odpowiedzi

2010-03-18T20:52:01+01:00
X-dlugosc pierwszej
x+5-dlugosc drugiej
x+x+5=35
2x=30
x=15
x+5=15+5=20
jedna ma 15 a druga 20
15kwadrat+20kwad.=c kwad
225+400=c kwad
625=c kwad/pierw
c=25
obw=25+15+20=60
26 4 26
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T20:53:41+01:00
Mamy układ równań wynikajacy z tresci zadania

a+b=35 (1)
a-b=5 (2)


(1) a=35-b
(2) 35-b-b=5
2b=30
b=15
(1) a=35-15 = 20

z tw pitagorasa
x-szukany trzeci bok
x²=20²+15²=625
x= √625= 25

obwód= 20+15+25 = 60
3 5 3