Odpowiedzi

2010-03-18T20:50:30+01:00
X=√45

to inaczej
x=√9*5
pierwiastek z 9 to 3 a zatem
x=3√5

tyle..
2010-03-18T20:51:24+01:00
X²+6²=9² - x+36=81 = 27.5 wynik
x²+36=81 x= 27,5
x²=45 - 22,5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T20:53:58+01:00
45=9 razy 5
x=pod pierwiastkiem 9 razy 5
pierwiastek z 9=3 i zapisujemy 3 przed pierwiastkiem, a pod pierwiastkiem zostaje 5, ponieważ nie wyciągniemy pierwiastka z 5
inny przykład:
x=pierwiastek z 125
125=25razy5
czyli
x=pierwiastek z 25 razy 5
pierwiastek z 25=5 zapisujemy 5 przed pierwiastkiem i z 5 nie wyciągniemy pierwiastki dlatego zostaje pod nim
x=5pierwiastków z 5
pozdrawiam:)