1. Jedna z liczb stanowi 3/4 drugiej. Co to za liczby, jeśli ich suma wynosi 350?

2. Kupiono bilety do kina. Za 1 bilet ulgowy i 1 bilet normalny zapłacono 30zł. Bilet normalny był 1,5 razy droższy od biletu ulgowego. O ile złotych bilet normalny jest droższy od biletu ulgowego?

Za odpowiedź z góry dzięki...

2

Odpowiedzi

2009-10-27T15:28:58+01:00
1) 350:13/4=350x4/7=200 I liczba
200x3/4=150 II liczba
spr.150+200=350

2)będzie o 6 zł
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T15:37:32+01:00
1.
x-I liczba
y-II liczba
x+y=350
x=3/4y/*-1
x+y=350
-x=-3/4y
y+3/4y=350/:1i 3/4
y=200
y=200
x+200=350
y=200
x=350-200
y=200
x=150
2.
x-bilet normalny
y-bilet ulgowy
x+y=30/*-1,5
1,5x=y
-1,5x-1,5y=-45
1,5x=y
-2,5y=-45/:(-2,5)
y=18
y=18
x+18=30
y=18
x=30-18
y=18
x=12
x=12
y=18


1 5 1