1.Oblicz,ile procent liczby x stanowi liczba y,jeżeli:
x=100,y=10
2. Liczba 10 stanowi .... liczby 100.
x=1000,y=990
3.Liczba 990 stanowi .... liczby 1000
x=1,y=0,75
4.Liczba 0,75 stanowi .... liczby 1
x=⅞,y=7
5.Liczba 7 stanowi .... liczby ⅞.


Potrzebne na jutro! ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T21:09:16+01:00
1.Oblicz,ile procent liczby x stanowi liczba y,jeżeli:
x=100,y=10
100%-100
x-10
x=(10*100%):100=10%
2. Liczba 10 stanowi 10% liczby 100.
x=1000,y=990
100%-1000
x-990
x=(100%*990):1000=99000%:1000=99%
3.Liczba 990 stanowi 99% liczby 1000
x=1,y=0,75
100%-1
x-0,75
x=(0,75*100%):1=75%
4.Liczba 0,75 stanowi 75% liczby 1
x=⅞,y=7
100%-⅞
x-7
x=(100%*1):⅞= 100%:⅞=87,5%
5.Liczba ⅞ stanowi 87,5% liczby 7.
2 3 2
2010-03-18T21:10:17+01:00
1)
100 - 100%
10 - p
p=[100%*10]/100
p=10%
2)
1000 - 100%
990 - p
p=[100%*990]/1000
p=99%
3)
1 - 100%
0,75 - p
p=[100%*0,75]/1
p=75%
4)
7/8 - 100%
7 - p
p=[100%*7]/(7/8)
p=612,5%
3 2 3