Odpowiedzi

2010-03-18T21:05:53+01:00
0,15*200+0*x=0,05(200+x)
30=10+0,05x
0,05x=20
x=400

Licze na najlepsze:).
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T21:14:02+01:00
Ile gramów wody trzeba dodac do 200 g piętnastoprocentowego roztworu cukru, aby stężenie zmniejszyło się do 5%

Cp-stężenie procentowe
ms - masa substancji
mr-masa roztworu
mr=ms+woda
Cp=(ms/mr)*100%

DANE:
mr1=200g
Cp1=15%
Cp2=5%
mr2=mr1+x
x-ilość dodanej wody
!!! po dodaniu wody masa substancji nie ulegnie zmianie, więc ms1=ms2

Obliczam ms1
15=(ms1/200)*100 /:100
0,15=ms1/200 /*200
ms1=30 [g]

5=[30/(200+x)]*100
5=3000/(200+x) /*(200+x)
1000+5x=3000 /-1000
5x=2000 /:5
x=400 [g]

należy dodać 400g wody
4 3 4