Odpowiedzi

2009-10-27T15:30:54+01:00
Obwód : 60 cm

2 x - dłuższy bok prostokąta
x - krótszy bok prostokąta

2x + 2x + x + x = 60 cm
6 x = 60 cm | ÷ 6
x = 10 cm

2 * 10cm = 20 cm
10 cm

Pole : 20 cm * 10 cm = 200 cm²
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T15:31:05+01:00
Oznaczmy sobie boki tego prostokąta

przyjmijmy ze jeden to a
a drugi to 2a (bo 2 razy dluzszy)

teraz układamy równanie:
(obwod prostokata)
2xa+ 2(2a)=60
2a+4a=60
6a=60
a=10

jeden bok ma 10cm a drugi 20cm (2x10)

P=axb
P=20cmx10cm=200cm²

2009-10-27T15:35:45+01:00
Obwód=60cm. x=bok prostokąta
x=?
2x+2*2x=60
x=10
10*2=20
20*10=200
pole prostokąta wynosi 200cm.(kwadratowych)