Odpowiedzi

2010-03-18T21:12:08+01:00
Udusił ogromnego lwa nemejskiego, z jego głowy zrobił sobie hełm, a z jego niemożliwej do przebicia skóry tarczę i strój;

odciął wszystkie dziewięć głów hydry lernejskiej, przypalił miejsca po odciętych łbach, co nie pozwoliło im odrastać, po czym zakopał je w ziemi i przywalił skałą;

schwytał żywcem olbrzymiego dzika erymantyjskiego i przyniósł na dwór Eurysteusa, który ze strachu schował się w beczce;

po rocznej pogoni schwytał łanię kerynejską o spiżowych kopytach;

wystrzelał z łuku ptaki stymfalijskie o żelaznych dziobach i piórach, żywiące się ludzkim mięsem;

oczyścił nigdy nie sprzątane stajnie Augiasza, przez które w ciągu nocy przepuścił nurty dwóch rzek;

ujarzmił byka kreteńskiego;

prowadził rumaki Diomedesa;

zdobywa pas Hippolity, królowej Amazonek, która zachwycona czynami herosa chce mu pas ofiarować, ale zwiedziona przez Herę prowokuje walkę, w której ginie;

uprowadza woły Geryona zabijając ich właściciela, olbrzyma o trzech głowach i trzech tułowiach;

przynosi złote jabłka z ogrodu Hesperyd, choć w trakcie tej pracy o mało nie zajął miejsca Atlasa, podtrzymującego sklepienie niebios, który w zamian za to obiecał wykraść jabłka z ogrodu swoich córek, i tylko dzięki podstępowi udało się wtłoczyć odwieczny ciężar z powrotem na barki tytana;

porywa z Hadesu trójgłowego psa Cerbera, strażnika podziemia, którego po pokazaniu Eurysteusowi, zwraca piekłu;
Pozdrawiammm
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T21:12:28+01:00
-wytrwały
-pomysłowy
-sprytny
-mądry
-podstępny
-rozważny
2010-03-18T21:13:21+01:00
Odważny, mężny, zawzięty, dążył do wyznaczonego przez siebie celu.