Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T21:13:23+01:00
Rośliny:
- sklerofity: ograniczanie transpiracji dzięki liściom pokrytym woskiem, otwieranie aparatów szparkowych na noc, rozbudowane korzenie
- sukulenty: przekształcenie liści w kolce( zmniejszona powierzchnia transpiracji) miękisz gromadzący wodę, fotosyntetyzująca łodyga, przystosowanie do ogromnych zmian w turgorze komórek

zwierzęta:
nocny tryb życia u większości, zwiększone kończyny ( przez owłosienie) aby się nie zapadały w piasek, duże wystające części ciała jako radiatory (np uszy fenka) u wielbłądów gromadzenie wody biologicznej, u niektórych ssaków zamykane nozdrza.
7 3 7
2010-03-18T21:15:47+01:00
Ciepło, brak świeżego powietrza , brak wody, pożywienia, brak minerałów odżywczych dla kwiatów...

To chyba WSZYSTKO....
6 1 6