Odpowiedzi

2010-03-18T21:17:57+01:00
Podzwrotnikowa:
króliki, daniele, muflony, skorpiony, ślimaki, ale też małpy, tygrysy, jaguary i słonie. Na stepach: gazele, susły, grzechotniki, szarańczę, mrówki;
Zwrotnikowa:
gady, płazy i owady, chrząszcze.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T21:23:49+01:00
A)
* tekowce - kolczatka i dziobak (prymitywne ssaki znoszące *torbacze, czyli workowce (kangury, koale, wombaty, krety workowate i wiewiórki workowate)
* drapieżne torbacze, żyjące w górach Tasmanii ginącym gatunkiem są wilki workowate.
*ssaki łożyskowe (dziki pies dingo oraz nietoperze)
*ptaki endemiczne( wyłącznie żyjące w Australii)
*kazuary i emu
*papugi, czarne łabędzie, ptaki rajskie i kukabury
* gady - krokodyle, żółwie, l jadowite węże
* jaszczurek( kołnierzasta)
* ryb - barramudę.

b)

*daniele,
*muflony,
*skorpiony,
* ślimaki,
*susły,
*grzechotniki,
*szarańczę
* słonie.
*gazele,
*mrówki
*małpy
* tygrysy,
* jaguary
1 5 1