Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-18T21:12:36+01:00
Obw.:a*b*c
Obw.:3cm*6cm*4cm
Obw.: 72cm sześcienne
72cm sześcienne=0.072l
3/4*0.072l=0.054l
odp.: 0.054l

dasz najjj
2 5 2
2010-03-18T21:12:59+01:00
Długość: a=3cm=0,3dm
szerokość: b=6cm=0,6dm
wysokość: H=4cm=0,4dm
pole podstawy: Pp=a*b
Pp=0,3dm*0,6dm=0,18dm²
objętość: V=Pp*H
V=0,18dm²*0,4dm=0,072dm³=0,072l
teraz do ¾ napełniono:
więc: ¾*0,072l=0,054l
9 4 9
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-18T21:13:07+01:00
1litr=1dm³

a=3cm=0,3dm
b=6cm=0,6dm
h=4cm=0,4dm

¾h=¾×0,4dm=0,3dm

v=abh=0,3×0,6×0,3=0,054dm³=0,054litra
odp. w naczyniu jest 0,054litra wody
5 4 5