Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-18T21:15:02+01:00
A) 20cm = 2dm
2*1,6*3,5 = 11,2[dm3]

1l - 1dm3
15l > 11,2l
odp. 15 litrów wody nie zmieści się w akwarium w kształcie prostopadłościanu o podanych wymiarach.

b) 0,3m = 3dm
500mm = 5dm

3*2*5 = 30 [dm3]
30l > 15l
odp. 15 litrów wody nie zmieści się w akwarium w kształcie prostopadłościanu o podanych wymiarach.
1 3 1
2010-03-18T21:18:00+01:00
A) 1,6 dm=16 cm
20*16*16=5120 cm³ 5120/1000=5,120 litra

b 2dm=0,2m 500mm=50cm=0,5m
0,3*0,2*0,5=0,03 m³ 0,03m³=30 litrów

Odp) W akwarium a nie zmieści sie a w akwarium zmieści sie :)
4 5 4
2010-03-18T21:23:44+01:00
V=a*b*c

a)
V= 20 cm x 16 cm x 16 cm= 5120 cm³ --->5,12 L.
nie zmieści się w nim 15 litrów wody
B)
0.3 m × 0,2m × 0,5m=0,03m₃ --->30 L
w tym akwarium zmieści się 15 litrów wody

2 5 2