Pilne jeszcze na dzis!!!!
objetosc graniastloslupa prawidlowego szesciokatnego wynosi 432√3cm³. oblicz krawedz podstawy i pole powierzchni calokowitej tego graniastoslupa, jezeli wysokosc tej bryly wynosi 8 cm. --> potrzeba mi tylko obliczyc pole powierzchni calkowitej, krawedz obliczylam wynosi 6 cm.

1/267 matematyka 3
Kazda ze scian bocznych graniastoslupa prawidlowego trojkatnego jest kwadratem o boku rownym 4 cm. Oblicz objetosc tego graniastoslupa. --> odp 16√3cm³

3/267

W graniastoslupie prawidlowym trojkatnym wysokosc jest rowna 7 cm, a wysokosc podstawy wynosi 2 √3cm. oblicz objetosc tego graniastoslupa. ---> odp 28√3cm³.

bez rysunkow

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-18T21:21:57+01:00
Objetosc graniastloslupa prawidlowego szesciokatnego wynosi 432√3cm³. oblicz krawedz podstawy i pole powierzchni calokowitej tego graniastoslupa, jezeli wysokosc tej bryly wynosi 8 cm. --> potrzeba mi tylko obliczyc pole powierzchni calkowitej, krawedz obliczylam wynosi 6 cm.


V =432√3 cm3
H = 8 cm

a = ?
Pc= ?

V = Pp * H

432√3 =Pp* 8
Pp = 54√3 cm2

54√3 = 6a²√3 / 4 /:√3
54√3 = 6a²/4 /*4
216 = 6a² /:6

a = 6 cm

Pb = 6*8*6 = 288 cm2
Pc = 2*54√3 cm2 + 288cm2

Pc= 108√3 cm2 + 288cm2

soryy ze tylko 1 :( jak cos daj spam
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T21:34:10+01:00
Pc = 2*Pp +6*Pb
Pp = a²√3/4
a= 6
Pp = 9√3
Pb = a*h
Pb = 6*8 = 48
Pc = 2*9√3 + 6*48 = 18√3 + 2880 = 18(√3+ 16)

1.
V = Pp*h
Pp = a²√3/4
{Pp = 16√3/4 = 4√3
V = 4√3*4 = 16√3

3.
a√3/2 = 2√3
a√3 = 4√3
a = 4
Pp = a²√3/4
Pp = 4√3
V = 4√3*7 = 28√3