Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-18T21:27:28+01:00
2010-03-18T21:32:26+01:00
X=ilosć roztworu 15%
y=ilość roztworu 9%


y=x+10kg
15%x+6%×10kg=y×9%
y=x+10

15x+60=9(x+10)
15x+60=9x+90
15x-9x=90-60
6x=30
x=30:6
x=5
y=5+10=15
trzeba dodać5kg roztworu15% , aby otrzymać 15kg roztworu 9%
6 5 6
2010-03-18T21:36:34+01:00
Mr₁=10kg
Cp₁=6%
ms₁=0,06*10=0,6kg

ms₂=0,6kg
Cp₂=15%
mr₂=0,6/0,15=4kg

10*0,06+x*0,15=(10+x)*0,19
0,6+0,15x=1,9+0,19x

x=masa roztworu 15%
y=masa roztworu 9%
10kg - masa roztworu 6%

y=x+10kg
0,15x+0,06*10kg=y*0,09
y=x+10

0,15x+0,6=0,09(x+10)
0,15x+0,6=0,09x+0,9
0,15x-0,09x=0,9-0,6
0,06x=0,3 |: 0,06
x=5
y=5+10=15
trzeba dodać 5kg roztworu 15% , aby otrzymać roztwór 9% o masie 15 kg.
2 5 2