Odpowiedzi

2010-03-18T21:28:15+01:00
Raskolnikow wychodził z założenia ,że ludzi można podzielić na ludzi małych-wszy ludzkie oraz klasę ludzi genialnych- NAPOLEONÓW.
Pierwszym powodem, dla którego zabił lichwirkę było sprawdzenie samego siebie,uważa on siebie bowiem za jednostkę wybitną i w takiej sytuacji zbrodnia nie bedzie wielkim przestępstwem, ponieważ lichwiarka jest wszą, która żeruje na innych.Do drugiego powodu możemy przypisac cytat: "Za jedno życie-1000 żywotów uratowanych od gnicia i rozkładu.Jedna śmierć w zamian za 100 żywotów-przecież to prostu rachunek".
32 4 32
2010-03-18T21:30:56+01:00
-nędza boli go fizycznie i psychicznie
-dotkliwie cierpi gdy przypuszcza, że siostra chce się poświęcić dla niego i wyjść za mąż za Łużyna
-czuje bezradność, beznadziejność sytuacji swojej rodziny
11 4 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T21:43:09+01:00
Raskolnikow cierpi z tego powodu, że on i jego rodzina zyją w biedzie. NIe chce dopuścić, żeby jego siostra wyszła za mąż z powodu pieniędzy, aby poprawić ich byt. Bezradnośc podsuwa mu pomysł zbrodni, której dokonuje na lichwiarce.Rozum podsuwa mu argumenty, że ma prawo dokonac oczyszczenia społeczeństwo od 'jednostki wszawej' - czyli ludzi bogatych, którzy myslą tylko o własnych potrzebach
26 4 26