Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-18T21:24:28+01:00
X - masa solanki 5% (przed odparowaniem)
10 - masa wody odparowanej
x-10 - masa solanki 6% (po odparowaniu)

5%*x-0%*10=6%*(x-10)
0,05x-0=0,06x-0,6
0,05x-0,06x=-0,6
-0,01x=-0,6
x=60

Na początku było 60kg solanki.
60 4 60
  • Użytkownik Zadane
2010-03-18T21:43:49+01:00


x 10kg x-10kg
- =
5% 0% 6%

x*0,05-10*0=(x-10)*0,06
0,05x-0=0,06x-0,6
-0,01x=-0,6 /*-100
x=60kg

Odp:Na początku było 60kg solanki.

Mam nadzieję, że się przydałem :)
7 3 7