Odpowiedzi

2010-03-18T21:36:42+01:00
V=const
p₁/T₁=p₂/T₂

p₂=(p₁*T₂)/T₁

Δp=p₂-p₁
1 1 1
2010-03-18T21:36:57+01:00
Z równania gazu doskonałego mamy:

p1 * v1/t1 = p2*v2/t2 t1=t2 zatem

p1/t1 = p2/t2

p2=p1*t2/t1

p2-p1=p1*t2/t1 - p1
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T21:39:35+01:00
Przemiana izochoryczna
zakladam ze t1 i t2 jest w K
p1/t1=p2/t2
p1*t2=p2*t1
p2=p1*t2/t1
Δp=p2-p1=p1(t2/t1-1)

Gdy t1,t2 stop Celzjusza to:

Δp=p2-p1=p1[(t2+273)/(t1+273)-1]

pozdrawiam

Hans
2 3 2