Odpowiedzi

2010-03-18T22:02:18+01:00
X + 8 = (23 - x ) - (15 - 2x)

najpierw przepisujesz lewą stronę
potem opuszczasz nawiasy

x+8= 23-x-15+2x (przez to że przed nawiasem jest minus to zmienią się znak w nawiasie na przeciwny)

teraz na jedną stronę x a na drugą stronę liczby.

czyli
x+x -2x=23-15-8
x+x-2x=23-23
0=0

więc to rozwiązanie spełniają wszystkie liczby rzeczywiste. Każda liczba będzie tu odpowiednia.

to tyle :)
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T22:07:07+01:00
Jest to równanie najpierw musimy opuścić nawiasy
lewą stronę przepisujemy bez zmian czyli
x+8= i tu opuszczamy a ponieważ jest plus przed nawiasem więc nic się nie zmienia (nie piszę nic więc jest plus tak jak w temperaturze) więc
x+8=23-x dalej przed nawiasem stoi minus czyli każdemu wyrazowi w nawiasie musimy zmienić znak na przeciwny więc
x+8=23-x -15 +2x
teraz trzeba wziąć iksy na lewą a wiadome na prawą (gdy przenosimy wyazy musimy zmienić znak na przeciwny więc)
x+x-2x=23-15-8
i obliczmy czyli
0=0 to równanie nazywa się tożsamościowe


mam nadzieje zę pomogłem
14 4 14