ZADANIE 1

o ile procent zwiekszy sie pole kwadratu ,jesli kazdy jego bok wyduzymy o 40%

ZADANIE 2

liczbe 48 podziel na takie dwie czesc aby jedno z nich bylo o 40% wieksza od drugiej

ZADANIE 3

wozny za ubiegly miesac otszymal pensie oraz 10% premi,razem 1430zl. ile wynosly by pobory gdy otszymal by 15% premi?


ZGORY BARDZO DZIEKUJE

prosze o cale rozwiazania a nie wyniki bo praca nie bedzie zaliczona dziekuje

3

Odpowiedzi

2010-03-18T22:18:24+01:00
Np. 10*10=100 14*14=196 196-100=96

Odp pole kwadratu zwiększy się o 96 %

1,4x+x=48
2,4x=48
x=20 48-20=28
Odp te liczby to 20 i 28

1430/110=13 13*100=1300 13*15=195 1300+195=1495

Otrzymał by 1495 zł
2010-03-18T22:19:27+01:00
ZAD1
P=a²
1,4a*1,4a=1,96a²
a wiec 1,96a²-a²=0.96
0,96*100%=96%
odp pole kwadratu zwiekszy siemo 96 %
ZAD2
x+1,4x=48
2,4x=48
x=20
y=48-20=28
odp. jedna liczba to 20 a druga 28

ZAD3
Hmm.. nie wiem;p
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T22:27:53+01:00
1)
P=a^2
0,4 - 40 %
1,4a*1,4a=1,96a^2
a wiec 1,96a^2-a^2=0.96
0,96*100%=96%
2)
x+1,4x=48
2,4x=48
x=20
y=48-20=28
odp. jedna liczba to 20 a druga 28

3) y - pensja
10% premii
y + 10% = 1430

1430 - 110%
x - 10%
x= (1430*10)/110 = 130

y = 1430 -x = 1300
1300 - 100%
x - 15%
x =19500/100 = 195

y + 15 % = 1300 + 195 = 1495