Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T22:17:56+01:00
Św. Augustyn dopiero w wieku 32 lat został chrześcijaninem.
2010-03-18T22:22:36+01:00
Św. Rafał Kalinowski.
Urodził się w Wilnie 1 wrezśnia 1835 r. Otrzymał staranne wychowanie i wykształcenie. Został inżynierem wojskowym.Po wybuchu powstania styczniowego w 1863 r. przyłączył się do walczących i był jednym z przywódców powstania. Pochwycony przez Rosjan został skazany na śmierć. Dzięki staraniom rodziny karę śmierci zamieniona na 10 lat katorgi na Syberii. Po odzyskaniu wolności był wychowawcą Sługi Bożego Augusta Czartoryskiego. W 1877 r. wstąpił do Zakonu Karmelitów Bosych. Został wyświęcony na kapłana w 1882 r. Zmarł w Wadowicach 15 listopada 1907r. W 1983 r. papież Jan Paweł II zaliczył go w poczet błogosławionych, a w 1991r. ogłosił go świętym.
2010-03-18T22:22:46+01:00
Świety Dyzma (DObry Łotr) jest patronem... złodzieji.
Apolonia z Aleksandrii - patronka stomatologów (można się do niej zwracac przy bólu zebów)
Św. Błażej - od chorób gardła
Ambroży - patron pszczelarzy