Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T15:50:43+01:00
A)
proszek zwykły podrożał o 5 % i kosztuje 21 zł ile kosztował przed podwyżką
y- cena proszku przed poswyżką

21 = y + 0,05 x y
21 = y + 5%y
21= 1,o5y / :1,05
20=y

odp Proszek zwykły kosztował 20zł

b) po obniżce cen o 10% za kurtkę zapłacono 450zł ile kosztowała przed obniżką
y - cena przed obniżką

450= y - 10%y
450= y - 0,1 y
450 = 0,9y / :0,9
500= y

Odp Przed obniżką kurtka kosztowała 500zł
2009-10-27T15:55:23+01:00