Odpowiedzi

2010-03-18T22:56:34+01:00
Pole podstawy = ½×2×2√3 = 2√3

Objętość = 2√3×10 = 20√3

Pole całkowite = 3×40+2×2√3 = 120+4√3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T23:10:52+01:00
Dane:
H = 10cm
dł. przeciwprostokątnej (c) = 4 cm

Szukane:
P = ?
V = ?

W zadaniu trzeba skorzystać z twierdzenia Pitagorasa.
a²+b²=c²

a=b

2a² = 4²
2a² = 16
a² = 8
a = 2√2

Pp = a × h / 2 h = a
Pp = 2√2 × 2√2 / 2
Pp = 8 / 2
Pp = 4 cm²

Pb1 = 2√2 × 10
Pb1 = 20√2 cm²
Pb2 = Pb1 (bo dwa boki podstawy mają taką samą długość)
Pb2 = 20√2 cm²

Pb3 = 4 × 10
Pb3 = 40 cm²

Pc = 2Pp + Pb1 + Pb2 + Pb3
Pc = 2 × 4cm² + 20√2 cm² + 20√2 cm² + 40 cm²
Pc = 8cm² + 2(20√2) cm² + 40 cm²
Pc = 48 cm² + 2(20√2) cm²

V = Pp × H
V = 4 cm² × 10cm
V = 40 cm³

2010-03-18T23:17:10+01:00
6-pierwiastek
a^2=4
a=4/^2*^2/^2=2^2
Pp=1/2 *2^2*2^2=1/2*8=4cm2
V=4*10=40cm3
Pc=2*4 +2*2^2*10+4*10=8+40^2+40=48+40^2=8(6+5^2)cm2
:)