Marek i jarek maja po 50 zł.oszczednosci marka zwiekszyly sie o 20% a potem jeszcze o 20%.Oszczenosci jarka zwiekszyly sie tylko raz o 49%.Oblicz ile pieniedzy ma kazdy z nich i kto ma wiecej pieniedzy.OBLICZENIA.




W 30-osobowej klasie bylo 60% chlopcow.gdy 10 uczniow przenioslo sie do ronolegles klasy ,okazalo sie ze chlopcow i dziewczat jest tyle samo.Ile chlopcow i ile dziewczat ubyło?OBLICZENIA

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T22:58:22+01:00
1.Marek i jarek maja po 50 zł.oszczednosci marka zwiekszyly sie o 20% a potem jeszcze o 20%.Oszczenosci jarka zwiekszyly sie tylko raz o 49%.Oblicz ile pieniedzy ma kazdy z nich i kto ma wiecej pieniedzy.

0,2 x 50zł = 10zł 50zł+10zł=60zł
60zł x 0,2 = 12zł 60zł+12zł=72zł <-marek

50zł x 0,49 = 24,5zł 50zł+24,5zł=74,5zł<-jarek
Jarek ma więcej pieniędzy

2.W 30-osobowej klasie bylo 60% chlopcow.gdy 10 uczniow przenioslo sie do ronolegles klasy ,okazalo sie ze chlopcow i dziewczat jest tyle samo.Ile chlopcow i ile dziewczat ubyło?OBLICZENIA

30 x 60% = 1800%=18 30-18=12
30-10=20 20/2=10
18-10=8
12-10=2

Ubyło 8 chłopców i 2 dziewczynki
2010-03-18T23:01:54+01:00
Marek : pierwszy raz 120*50:100=60zl
drugi raz 120*60:100=72zl
marek ma 72 zl
jarek: 149*50:100= 74,50zl
jarek ma 74,50zl

chlopcow bylo 60% : 60*30:100=18 chlopcow
30-18=12 dziewczyn
10 osob sie przenioslo: chlopcow ubylo 8
dziewczyn ubylo 2
2010-03-18T23:12:17+01:00
1.
Marek= 50 zł
Jarek= 50zł

Marek
50x20%=10 zł
50+10=60 zwiększone oszczędności
60x20%=12 zł
60+12=72 oszczędności Marka

Jarek
50x49%=24,50 zł zwiększone oszczędności
50+24,50=74,50 zł oszczędności Jarka

Odp. Marek po nadwyżce ma 72 zł, a Jarek ma 74,50zł .
Jurek ma więcej pieniędzy



2.

30-uczniowie
30x60%=18-chłopaki
30-18=12 dziewczyny
10- odeszło
30-10=20
20:2=10 chłopaki i dziewczyny
12-2=10
18-8=10
Ubyło 8 chłopaków i 2 dziewczyny